Friday 10 June 2011

selamat tinggal...

aku baca mymetro kt intenet tdi... sdey gk la cita dya...cuba kita byng kn..ssowg yg kita cyg.... mak o abah.. tunang o laki/ bini kita ka ckp kt kita...



‘Sayang jaga diri baik-baik’


dan xlama lepas itu... kita dpt taw yg owg yg kita cyg itu dh pergi buat selama-lamanya... pa yg kita asa??? mybe kita xdpt asa... tpi bla jdi kt batang idung kita...bwu kita taw... sebak o x kn... lumrah manusia...cm2 la..
aku pnh baca kt blog awex nie... dya cita saat2 sdey dya(mmbe dya la meninggal)...aku baca mcm owg gila gk la aku tgk (awex kepada laki terbabit)dya...nie antara ayat2 dya CONTOH jela... 


" cyg... kenapa cyg tipu baby... cyg ckp cyg xkn tinggal kn baby smpy bla2... tpi cyg biarkn bby sowg2..." 
" semlam baby kejut subuh mcm sllu bby kejutkn cyg... tpi bby sdey cbb cyg xeply pn msj bby" >cyg dh tiada
" cyg.. npa bby cl cyg...tpi cyg xagkt... mcm sllu cyg angkt..."
" cyg... bby nk gtaw yg bby sunyi bla cyg xda kt cc bby... kenap cyg pergi tinggalkn bby sowg2"

bnyk lagi aku baca... sdey bai... nie baru sikit... kuaq ayaq mata gk la aku bca blog dya... tpi aku tumpang sdey jela... laki tu meninggal cbb kemalangn... ciap dya letak ag pic time kemalangn laki tu... aduh sdey gk la..byg kn mbe kita meninggal jela... pa kita asa??? 
cbb dunia nie hanya sementara.. bukan kekal untuk manusia mcm kita... mybe allah cygkn dya...insyallah...  
 DAN SESUNGGUHNYA DARI ALLAH KITA DATANG DAN KEPADANYA KITA KEMBALI..


nie blog awex tu...kita think +ve k... jz nk rasai atau tumpang mcmmna kesdihn sowg tu...jadi pgajaran n cyg pn dh xguna klaw dya dh xda....so cyg la dan berbaktilah selagi mereka masih hidup.. terutama kedua owg tua kita... 

No comments:

Post a Comment