Friday 24 June 2011

lilin kek??

hahahaha.... kenapa time birthday ja perlu ada lilin pada kek hah???  kdng2 aku terfikir gk... n aku xnafi aku penah gk join parti hari lahir yg menyediakan lilin pada kek... tpi nk buat cmna... xkn nk gtaw kt tuan punya event... sdngkn tu hari lahir dya... so aku ikt join jela...


nie pndngn aku jela ok... bagi aku la... kek tu xksh la( lagi pn kek tu dibahagi2kn dan diagih2kn... kn tu sedekah)... cuma lilin tu ja...bagi aku salah... bagi aku ok...


anda pernah lihat logo nie???
tahukah anda yahudi nie merayakan setiap event mereka dengan lilin?? api dan pelbagai lagi?? 

mesti ada diantara kita berpandangan " ala lilin ja pn... bkn kita nk sokong o IKUT agama lepa pn...xopen la"
hahahhaa... ketahuilah anda sudah pn mengikut sunnah yahudi...

aku kasi dalil hadis tok kita sama2 hayati...
H.R. MUSLIM



Daripada Abu Said Al-Kudri ra berkata : Bahawasanya Rasulullah SAW bersabda :" Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka". Sahabat bertanya, " "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?" Nabi SAW menjawab, " Siapa lagi kalau bukan mereka".

Umat Islam yang mengikut jejak langkah apapun "cara hidup" orang-orang Yahudi dan Nasrani, hinggalah dalam urusan orang kecil dan perkara-perkara yang tidak munasabah. Contohnya, jikalau orang Yahudi dan Nasrani masuk ke lubang biawak yang kotor dan sempit sekalipun, orang Islam akan terus mengikut mereka.

Zaman sekarang ini kita dapat melihat kenyataan sabdaan Rasulullah SAW ini. Ramai orang Islam yang kehilangan pegangan di dalam kehidupan. Mere hanya meniru "cara hidup" Yahudi dan Nasrani samada mereka sedar atau tidak. Ramai orang Islam yang telah terperangkap dengan tipu helah Yahudi dan Nasrani dan ramai pula orang yang menjadi alat dan tali barut mereka.


Ya Allah ! Selamatkan lah kami daripada mereka.
CAHAYA_DARI LANGIT
  

No comments:

Post a Comment