Friday 10 June 2011

melayu??

penah x ampa search kt google tentang  "MELAYU"  mesti ramai yg penah search... klaw xpnh ce try...
bukan niat nk menjatuhkn atau memalukan owg melayu... cbb aku pn melayu... tpi cuma kadng2 aku terfikir gk la... npa ea?? mcm mna ley jadi cm2?? klaw x kita yg buat dya... xkn mat saleh(owg putih la) lak nk buat kn?? klaw mamat salleh tu ley cya gk la... nk tgk x?? jp aku share kt ampa pa yg aku dh search...

ampa tgk?? nie ka melayu... adoi... malu siot... ampa nilai niri la... contoh la..klaw da owg putih nk buat asimnt ttng owg mlyu...dya maleh nk cae buku rujukan... dya cae kt tenet... tup2 bla lepa search kluaq yg nie??? apa pndng lepa kt kita??  cuba anda byngkn??? "wow... ini ka owg melayu?? yg lepa cakap terkenal dgn adat sopan dan budaya ketimuran" cakap owg putih dlm bahasa melayu...hihihi...
smua nie keja owg mlyu gk la... boleh kata smua kluaq ayt lucah... adoi... klaw search kuaq malaysia bakal juara dunia bola sepak bangga gk la...walaupon aku asa mustahil... hahahaha... berbeza lak pic kt bwh nie...
 
nie la beza negara islam n negara bukan islam... terutama mejority rakyatnya...paham2 la... nie la punca klaw teknologi makin maju.... manusia salah guna... teknologi malaysia xla shebat jepun... tpi bygkn klaw malaysia hebat dlm bidng teknologi setaraf dgn jepun...contoh la...... klaw search agk2 kuaq x mcm pic no.1 tu.... klaw x... mmg maju bersama pemikiran la... tpi klaw kuaq lagi trok drp pic no.1... kita kena sdaq la... biaq xmaju xpa...klaw memalukn budaya kita niri... so think2 la ye... aku xmampu megubahnya...klaw kita xsma2 ubah... cbb aku nie pn bkn bguih sgt dlm hal2 melayu... jz nk sma2 ja kita tgk....cbb aku pn xsempurna...
chaw....

No comments:

Post a Comment