Saturday, 30 July 2011

khasiat madu lebah

Bukan nk promot o nk menjuai… tpi aku asa elok la klaw aku nk kongsi2 khasit madu lebah nie… mybe sensitive ckit klaw ppun dgq… tambah2 bila dgq MADU kn?? 
Normal la tu… klaw ppun ley madu aku asa laki pn tkt!! kn?? Hahahaha


aku gtaw nie bkn cbb di bayaq keh... tpi cbb aku yakin madu nie penawar... tpi dgn kuasa allah jgk la... bnyk doa n iktiar la... 

D pendekkn cita… cita btoi nie… posa taun lepas… tok aku( mak kepada mak aku) sakit… boley kira tahap nk nazak gk la… boley kata spnjng posa tu terperuk ja dalam bilik ja… buka posa pn mcm xbuka ja… xlalu mkn… xlarat… smpai abah aku kata la… “kita kena ciap2 dh nie… ajal nk smapi dh tu… “ kata abah aku kepada mama… bkn nk mintk la…tpi bersiap sedia… aku pn sepndpt dgn abah aku… cbb aku asa ksian sgt tgk tok aku time tu… tpi ajal ,maut, jodoh ,pertemuan ,ditgan ALLAH s.w.t kn?? Nk jadi cita…
 last2 mak aku bagi la makan madu…Mak aku ikhtiar la… cara bancuhan 2sudu madu/ ayaq segelas… Alhamdulillah… dgn kuasa ALLAH dan berkat doa keluarga… tok aku sihat…

Makan nsik pn… lalu… ciap tambah ag… umuq lingkungan 70-an la… nk dkt 80… tpi boley berjalan… baca quran.. minda xnyanyok…. Syukur…


nie la madu tu...mahai la ckit.. tpi berbaloi2... cbb madu nie membekalkn gula(tenaga) tanpa toksik... kira manis2 tpi xda kencing manis...
bnyk ag khasiat dya... boley amal la... cbb nabi MUHAMMAD s.a.w pn amal madu lebah... cbb nabi taw... madu lebah nie ubat pelbagai penyakit... klaw nk taw lagi... boley la msj2... boley kongsi2 khasiat madu nie...=) 

Friday, 29 July 2011

duit syiling siri ke-3



info2 baru aku dapat… taun dpn duit syiling siri ke-3 2012 bakal dikeluarkan…
cantik gk… bank Negara baru ja umum penggunaan duit syiling baru nie… mybe awal taun
awal taun depan kowt…nk tgk x??? jp2 nk kongsi2… so lepas nie simpan2 la duit syiling
lama… dalam 30taun ag… ssh kowt nk cae duit syiling skunk… =)


sumber OH! media

Wednesday, 27 July 2011

budak 34 jari kaki dan tangan


assalamualaikum n selamat malam....

mlm nie nk story2 pasai budak yg diberi kelebihan oleh allah dengan kelebihan pada jari tangan dan kaki..

 nie pic dya...boleh tgk2...



budak nie drp india... nama dya Akshat Saxena berasal dari new delhi india. budak nie di beri oleh allah dengan kelebihan 7 jari disetiap tangan dan 10 jari kaki di setiap kaki...so total2 jadi la 34... budak nie masuk Guinness World Record dengan kelebihan 34 jari tangan dan kaki..


manusia kerdil di dunia




 nama : Junrey Balawing

 ketinggian : 59.93 cm atau 23.5 inci 

umur : 18 tahun

rekod : manusia terkecil di dunia



 nie bkn kanak2 keh...nie boleh dikira remaja yang baru berusia 18 tahun pada 12 

Jun 2011 lalu.

berasal daripada Sindanga bahagian Selatan Filipina. mamat nie secara rasmi di isytihar

 sebagai manusia kerdil didunia dan direkodkn di dalam Guinness Book of World Records
dikatakan telah mengalami masalah pertumbuhan sebagai kanak-kanak biasa pada umur 2 tahun dan mengalami kesukaran untuk berdiri dan berjalan.




Monday, 25 July 2011

contoh unsur freemason

ramai yang dah taw kn tentang cita2 feemason nie... fenomena nie dh kecoh kt dunia... tpi bla aku tgk2 balik...xda pa2 tindakan pn... senyap ja... sekadar cita mulut ja... ag pn xda spa yg nk ambik nie sebagai isu berat kn?? orang lebih beratkn kepentingan politik, pangkat, kedudukan, kemewahan dan lain2 la sebagai yang utama... salah spa?? so aku nk tunjuk la ckit antara fenomena freemason di malaysia nie... ramai yg taw n ramai gk yg xmngerti... isi tersurat pada wang kertas RM 1 yg kita dok guna skunk nie... 



binatang pa tu?? kancil ka?? rusa ka?? kijang ka?? xpelik ka?? npa ekoq panjang ea?? sdng kn binatang lain ekoq ketot ja?? mybe binatang nie kowt kn??


cuba tgk btoi2?? da iras2 kn?? so pa pndng ampa??

no2. aku terbaca.. n ada yang menagatakan d wajah yang di-pertuan agong tu ada jgk unsur freemason.. di bahagian mata... 


nmpk ckit2 ja... tpi ada yang kata klaw kita tgk dengan sinar ultra ungu lebih jelas...

freemason...

Mahu hapus Islam di Eropah



  
GAMBAR yang diambil daripada Internet menunjukkan Breivik mengacukan senjata automatik.


SUNDVOLLEN (Norway): Lelaki yang dituduh menembak mati 85 remaja di perkhemahan belia dan membunuh tujuh yang lain dengan bom kereta di Oslo, menyiarkan rakaman video di YouTube, menyeru golongan konservatif melancarkan perang salib, enam jam sebelum serangan itu.
Anders Behring Breivik memuat turun rakaman video itu menyeru serangan terhadap umat Islam, dengan rakaman menunjukkan dia memakai pakaian selam tentera laut sambil mengacu senjata automatik, beberapa jam sebelum melakukan pembunuhan yang mengejutkan itu.

Dalam teks video itu dia menjelaskan rancangan serangannya, dengan menulis: ‘Saya akan memakai uniform pegawai polis. Ia pasti menggerunkan kerana orang ramai akan terkejut.’
Dalam dokumen setebal 1,500 halaman, dia menulis bahawa ‘terdapat situasi di mana kekejaman adalah perlu’ dan lebih baik membunuh terlalu ramai daripada tidak mencukupi’.

Sumber polis memberitahu media bahawa Breivik mengaku memuat turun video itu untuk meluahkan pandangan ekstrimnya sebelum serangan itu.

Breivik adalah anggota kumpulan Freemason di Oslo dan mempunyai hubungan dengan Liga Pertahanan Inggeris (EDL).
Dalam satu tulisan, dia menulis: “Saya sudah berbincang dengan EDL dan menyarankan mereka memengutamakan strategi dalam berdepan dengan kebangkitan Islam. “Taktik EDL adalah untuk menarik reaksi berlebihan pergerakan jihad Islam dan pelampau fahaman Marxis.

Rakaman video 12 minit yang bergelar ‘Knights Templar 2083’ turut dilaporkan muncul dalam halaman Facebook Breivik yang sudah ditutup.




ANGGOTA polis mengumpulkan mayat mangsa pembunuhan Breivik di pulau Utoeya, kira-kira 40 kilometer ke barat daya Oslo, semalam



Halaman itu memetik ungkapan ahli falsafah seperti Machiavelli, Immanuel Kant dan John Stuart Mill.

Dia juga menyenaraikan Kafka antara penulis kegemarannya dan George Orwel 1984 sebagai satu daripada buku kegemarannya.

Breivik berkata, dia menghantar teks dan rakaman video YouTube, di mana dia bencikan dasar pelbagai budaya dan pendatang Islam kepada 7,000 rakan patriotiknya di Facebook.

Dalam teks bertajuk ‘Deklarasi Kebebasan Bangsa Eropah’ dia menulis bagaimana dia mahu menyingkirkan Islam dan fahaman Marxis di Eropah.

“Ada situasi di mana kekejaman adalah perlu dan enggan melakukan kekejaman yang perlu adalah pengkhianatan terhadap orang yang anda ingin lindungi,” tulisnya.

“Kaedah pilihan adalah menyerang secara ganas.

“Tidak perlu meminta maaf atau meluahkan kekesalan kerana anda bertindak mempertahankan diri atau mengambil langkah berjaga-jaga.”

Menulis sebagai Andrew Berwick, namanya dalam bahasa Inggeris, dia berkata, dia mengambil masa sembilan tahun dan membelanjakan 300,000 euro (RM1.26 juta) untuk menulis manifesto itu.

Dia berkata: “Titisan hujan pertama menandakan kehadiran ombak besar budaya konservatif yang tidak dapat dihentikan. Ombak besar itu akan menghapuskan Eropah Barat daripada budaya Marxisme dan pelenyapan Islam untuk kali ketiga.

Dia juga didakwa mempunyai hubungan dengan sebuah lagi pertubuhan pelampau Kristian, Stop the Islamification of Europe, menurut akhbar Sunday Telegraph. - Agensi

sumber : myMetro

Cara ganti puasa terbatal

SAYA kini berumur awal 20-an. Dulu ketika awal baligh dalam bulan Ramadan, saya pernah terangsang hingga keluar mani akibat melihat sesuatu yang engghairahkan.
Namun saya belum menggantikannya kerana ketika itu saya daif mengenai puasa, tetapi sekarang saya ingin menggantikannya. Bagaimana caranya? Perlukan saya berpuasa tiga bulan penuh atau menggandakannya? 


SYAUQI 
Terengganu
 





DENDA berupa fidyah perlu dibayar bagi seseorang yang melengah-lengahkan qada atau ganti puasa wajib tanpa keuzuran sehingga masuk bulan Ramadan tahun seterusnya. 

Di samping itu seseorang juga diwajibkan menggantikan puasa yang ditinggalkan atau yang terbatal. Termasuk batal puasa ialah mengeluarkan mani dengan sengaja ketika berpuasa akibat terangsang atau sebagainya. 

Bilangan hari di mana puasa terbatal yang perlu diganti. Umpamanya anda terbatal dua hari puasa ketika awal baligh akibat keluar mani dengan sengaja, ia perlu diganti sebanyak dua hari sebelum masuk bulan Ramadan tahun berikut. 

Jika puasa tidak diganti dan sudah masuk Ramadan tahun berikut anda perlu qada dan membayar fidyah iaitu sebanyak satu cupak beras bagi satu hari yang tidak diganti. 

Dalam kes anda, anda perlu bayar fidyah dua cupak beras. Berikutan kegagalan anda mengganti puasa dan membayar fidyah itu sehingga sekarang, banyak fidyah digandakan menurut perbezaan tahun dan jumlah hari tidak berpuasa. 

Katanya, sudah lima tahun anda tidak qada puasa itu sebanyak dua hari. Dengan itu banyak fidyah ialah 10 cupak beras, dua kali lima tahun.

sumber :Soal Jawab Agama myMetro

Sunday, 24 July 2011

tak bertudung vs bertudung??


benda nie dh kecoh kt facebook kn?? Tentang tudung vs xbetudung…
nie adalah rekaan semata2.. tapi sekurang2nya boleh menilai yang mana baik n yang mana buruk… so yg mana baik jadikan ikutan…n buruk tu pk2 la…=)
so nite…

Saturday, 23 July 2011

tanda2 kiamat


assalammualaikum n selamat malam.. xtaw nk tulis pa... so cita pa la ckit2... tok pgetahuan... salah satu tanda2 kiamat ialah... manusia berlumba2 membina banggunan pencakar langit...


bukan manusia xkaji hadis nabi... tpi manusia seolah2 alpa...n leka dengan kemewahan n kekayaan sementara.. bebanyakan orang  yang berlumba2 tu bukannya mat salleh... tpi owg arab.. owg arab yg buta dengan kekayaan yg lepa perolehi melalui sumber minyak yang allah kurniakan kt lepa... aku asa..lepa lagi taw hadis nabi.. lepa lagi megerti dalil2 yang allah turunkn...tpi kenapa lepa lupa?? nabi dh taw benda nie nk jadi... nabi taw lagi awal drp kita...so kita dh ada di arena kiamat... tpi sudahkah aku bersedia?? moga2 allah lindungi aku...n para pembaca...amin..


sdaq o x... arab saudi pn antara salah 1 negara yg mempunyai bangunan jam tertinggi di dunia... tpi xpa la...sekurang-kurangnya... tok kebaikan umat islam... moga dirahmati apa yg owg islam buat...amin...


Friday, 22 July 2011

siapa punya angkara???

Assalammualaikum n selamat malam…..topic bosan2 aku mlm nie adalah…. 
Anjing yang dizalimi…


Macam2 la dunia la kn?? Lepas 1…1 kes kita dengaq.. apa la salah binatang nie kn?? Spa la buat dya cm2…adoi… klaw anjing tu jht pn…bukan tu cara nk ajaq dya…dya bkn ada akal tok PK… manusia yg ada akal pn xguna btoi2…tu pn ada haty nk hukum sedemikian…hayatila…



 walaupun binatang nie kotor dalam islam...tpi islam xsuruh umatnya zalimi haiwan2 mcm nie...
harap2 bukan owg islam yg buat binatang nie mcm nie...



Thursday, 21 July 2011

Gay & lebian



nie pic laki dgn laki kena tgkp basah....hahahhaa....lawakkn?? sllunya ppun laki kena tgkp... nie laki2...adoi... sumpah malu....klaw cmnie nk kira cmna?? kna kwin gk ka?? mslh btoi...


Cbb dh banyk sgt fenomena nie.. so tergerak haty aku nk cita sal  umat nabi luth…
Ramai yg taw sejarah sal kaum nabi luth… yela… kaum yg dilaknat oleh ALLAH s.w.t..

Cbb di laknat?? Sebab hubungan sejenis.. lebih kurang GAY n LES la…




pic nie dikatakn bangsa nabi luth yg dilaknat allah...

Dimana ka kaum nabi luth ditimpa bala atau balasan daripada ALLAH dengan hujan batu menimpa kaum kaum nabi luth.. atau dalam bahasa sejarah ALLAH menterbalik bumi menimpa kaum nabi luth
termasuk isteri nabi luth itu sendiri yang menjadi duri dalam daging atau musuh dalam selimut kepada nab luth..
tpi berapa ramai yg hayati sejarah tu??  Tpi kenpa masih ramai yang mengamalkan dan meghalalkn hubugan sejenis nie?? Mybe ALLAH xturunkan bala… tu yg kita xnampakkn??
Nie dalil2 ayat2 QURAN supaya kita jauhi hubugan sejenis..

Al Quran : (29) Al ‘Ankabuut : Ayat 28

Dan (ingatlah) ketika Luth berkata pepada kaumnya: “Sesungguhnya kamu benar-benar mengerjakan perbuatan yang amat keji yang belum pernah dikerjakan oleh seorangpun dari umat-umat sebelum kamu”.
(QS. 29:28)

Al Quran : (27) An Naml : Ayat 55

“Mengapa kamu mendatangi laki-laki untuk (memenuhi) nafsu (mu), bukan (mendatangi) wanita? Sebenarnya kamu adalah kaum yang tidak mengetahui (akibat perbuatanmu)”.
(QS. 27:55)



pesta GAY berlaku di KL...nauzubillah....

lepas nie...aku asa mak pak lagi tkt nk bgi ank laki msk umh drp ank ppun... dunia kn?? dunia skunk mcm2 pelik2... allah dh bagi wanita nie istimewa..tpi songsang gk lepa cae...adoi....
ada bnyk lagi dalil membuktikan salahnya hubugan sejenis nie.. tuk lebih lanjut boley rujuk2 ustaz2 la keh… tu all gay n less... pintu taubat masih terbuka tok kita kembali ke jalan lurus...bkn songsang... peace...

Tips nk bangun tido awal..



Hahahaha…mesti ramai yg ssh nk bgun awl kn??
(aku la tu.. hahaha)Aku nk kongsi2 tip.. cara nk bgun awal time tdo malam..mlm nie nk kena cuba la….

1. set la jam handphone..hihihih

2. suh mak kejutkn..

3. tepuk bantal 3x..n niat dalam haty nk bgun koi bpa(contoh niat la nk bgun koi 6)
Percayala… nescaya allah permudah kn urusan bgun awal… xcya cuba la…

Sebelom tdo jgn lupa baca doa tdo..surah kul…
ambik ayaq smyg… n tdo mgikut adab yg betul…
Selamat mencuba…

Wednesday, 20 July 2011

manusia pokok???



Apa yg terlintas difikiran ampa bila tgk minah nie??? Kesian?? Takut?? Geli?? Xlalu nk makan?? Nk muntah?? Sedaq la…dya xmintak pn dilahirkn mcm tu… kita yg sempurna nie jgn la terlalu bangga dengan kecantikan yang allah bagi tanpa rasa bersyukur… tu  pun ada yg belagak sombong perasan cantik la…… adoi…nk cita2 ckit nih… so rajin2 baca la…





klaw xsilap minah nie terjadi disebabkan ketumbit...dya buang... namun ketumpit itu tetap tumbuh jgk....last2 minah tu bosan...dya biaq... dan dya xsangka boleh jadi seteruk itu(dalam pic) . klaw xslah minah nie drp indon...tpi da fakta lain kata daripada china... bnyk sgt fakta...xksh la drp mna minah nie wujud... yg penting... kita kena hormat la wajah spa2 pn...xkira la dya huduh o cantik..cbb smua tu datangnya drp Allah s.w.t....tpi manusia nie lebih memuja yg cantik... lebih ramai yg igin dekati yg cantik..dan biaq ja golongan2 nie tersisih... apa la salah dya kn?? kena tunggu jadi kt kita bwu kita nk asa kowt noh?? n pa perasan kita klaw kita jadi cmnie??? rajin2 comnt2 la... nk taw gk pndngn anda..peace...

wajah2 manusia pokok..



Tuesday, 19 July 2011

50 ranking university malaysia

pilihan U untuk lepasan SPM\DIPLOMA



  1. Universiti Sains Malaysia
  2. Universiti Teknologi Malaysia
  3. Universiti Kebangsaan Malaysia
  4. Universiti Putra Malaysia
  5. University of Malaya
  6. Universiti Malaysia Perlis
  7. Multimedia University
  8. Universiti Teknologi Mara
  9. Universiti Malaysia Pahang
  10. International Islamic University of Malaysia
  11. Universiti Utara Malaysia
  12. Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
  13. Universiti Tenaga Nasional
  14. Universiti Malaysia Sabah
  15. Open University Malaysia
  16. University of Nottingham Malaysia
  17. Universiti Teknologi Petronas
  18. Universiti Sains Islam Malaysia
  19. Universiti Pendidikan Sultan Idris
  20. Taylor’s University College
  21. Universiti Teknikal Malaysia Melaka
  22. Universiti Tunku Abdul Rahman
  23. Universiti Malaysia Terengganu
  24. Universiti Malaysia Sarawak
  25. Universiti Tun Abdul Razak
  26. Monash University Malaysia
  27. Universiti Industri Selangor
  28. Wawasan Open University
  29. UCSI University
  30. Curtin University of Technology Sarawak Campus
  31. Asia Pacific Institute of Information Technology
  32. International Medical University
  33. Help University College
  34. Tunku Abdul Rahman College
  35. Al Madinah International University
  36. Universiti Kuala Lumpur
  37. National Defence University of Malaysia
  38. Segi College
  39. Universiti Sultan Zainal Abidin
  40. Universiti Malaysia Kelantan
  41. Limkokwing University of Creative Technology
  42. KDU College
  43. Selangor International Islamic University College
  44. Sunway University College
  45. Malaysia Theological Seminary
  46. Malaysia University of Science & Technology
  47. Olympia College Malaysia
  48. Swinburne University of Technology Sarawak Campus
  49. Malaysian Institute of Management
  50. University of Malaya Medical Center
sumber : beritasemasa.com

Monday, 18 July 2011

makan kepada manusia??



Sekali tgk pa yg ampa asa??? Kepala owg tu…spa lak mati kena pncung??

hahahahah…hakikatnya inilah kek…  di Thailand.. da sowg mamat nie… dia cuba

 buat kelainan.. dgn membuat kek berbentuk kepala manusia… perghhh!!!... tkt gk

 klaw nk mkn nie… tpi nie la kelainan yg cuba mamat siam nie tonjolkn…

sllunya…

owg buat kek sedap dimakan selain sedap dipandang… kira berselera la…. Jom 

tgk pic2 nie…  


 perghhh!!! cya x nie kek???

lalu x klaw mmbe ampa suh mkn kek nie??

sumber : penulis senja