Friday 19 August 2011

kisah ALI SETAN??




                                                            


Ada kenal  Azmil Mustapha ???  ala ALI SETAN Pelakon  diera 80-an.. yg memegang watak utama dalam film ALI SETAN tu… pa kes?? Cm2 la dugaan bagi seorang pendakwah… mcm2 dugaan… aku harap ustaz azmil nie bnyk2 bersabaq la… sesungguhnya allah bersama2 anda…  ahli surau buat laporan polis??? Sebab konon2nya ustaz azmil nie seorang pendakwah politik..?? nie la masalahnya owg melayu sekarang… bila OTAK dh penuh dgn hiburan… sampai seruan agama pn di salah tafsirkan… owg melayu nie bila dh tabsub(gila) politik… kdng2 sampai agama pn tolak tepi… bagi aku secara positive la..pa yg dya cakap nie ada betoinya…

“Azmil turut mempertikaikan perlembagaan sekarang yang perlu ditukar kepada keluhuran al-Quran selain tidak perlu mengagungkan Sultan dan Yang Dipertuan Agong serta yang perlu diagungkan adalah Tuhan(ALLAH),”

Ampa asa salahkah pa yg dya kata tu??? Dya xbermaksud untuk menghapuskan kedaulatan raja-raja melayu dya jz cakap TIDAK PERLU MENGAGUNGKAN2 sultan n yang dipertuan –agong. Salahkah kita tinggikan AL-QURAN. Aku kurang baca quran pn cbb apa?? Sebab kerajaan  xda galakan aku suh baca quran?? Ada ka kerajaan buat iklan kt TV mari baca quran?? Xda kn?? Cebab tu la aku kurang baca quran… bukan aku saja…kita semua la secara umumnya… cbb tu dya nk tukaq kepada keluhuran  quran.. azmil Mustapha nie ada jgk kata yg melayu nie bodoh!! Aku tetap sokong… sebab aku sedaq.. aku mmg bodoh…  habaq mai sat kt aku spa asa dya pndai..?? allah kurniakan dya hidayah.. petunjuk.. tpi owg melayu sllu fikir dya nie terok.. xkn nk tggu dya jadi SETAN baru owg nk agung2kn dya… jz fikir la jauh2.. fikir positive… jgn taksub politik sgt smpai soal agama pn dh jadi no2.. sekurang2nya dya dh lepas tngjwab dya..kita nie?? Hmmmm… fikir2 la… bukan nk menjatuhkn sapa2 jz nk kita nie lebih terbuka… kita nie terlalu agong2kn artis daripada ulama… bukan aku nk sembng baik… aku sdaq aku terok…tpi pa punca aku teruk??sebab budaya politik skunk… so fikir2 la… klaw dya ceramah politik… kenapa sampai skunk dya xdaftar pemilih?? Kenapa dya xdaftar dimna2 parti politik?? Fikirla sejenak… bila dunia ,politik, harta, pgkat dipndng tinggi.. soal agama pn hilang tah kemana.. sory to says. Wahai bilal masjid n Jemaah msjid yang buat laporan polis.. sedarlah… allah kurniakan ilmu untuk disebar2kan.. bukan untuk dipolitikan…sesungguhya allah maha megetahui n maha pemberi balasan..

ketika muda remaja...sebelum mendapat petunjuk allah

وَمَنۡ أَحۡسَنُ قَوۡلاً۬ مِّمَّن دَعَآ إِلَى ٱللَّهِ وَعَمِلَ صَـٰلِحً۬ا وَقَالَ إِنَّنِى مِنَ ٱلۡمُسۡلِمِينَ

Dan tidak ada yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada (mengesakan dan mematuhi perintah) Allah, serta dia sendiri mengerjakan amal yang soleh, sambil berkata: Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang Islam (yang berserah bulat-bulat kepada Allah)!
(al-Fussilat: 33)

No comments:

Post a Comment